معرفی معروف‌ترین بریانی‌های اصفهان

بریان اصفهان حدود ۴۰۰ سال قدمت دارد و جهانگردان زیادی در طول این ۴۰۰ سال در خاطرات و سفرنامه‌های خود، از بریان یاد کرده‌اند.

اصفهان در کنار آثار تاریخی فراوان، غذاها و خوراکی‌های بی‌نظیری نیز دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، بریان است. این امکان وجود دارد که با تهیه بلیط قطار اصفهان تهران، به این شهر سفر کرده و این غذا را تست کنید؛ اما سوالی که در این میان به‌وجود می‌آید، این است که کدام‌یک از بریانی‌های اصفهان از سایر بریانی‌ها بهتر هستند؟

تاریخچه بریان اصفهان

در بسیاری از متون ادبی فارسی به غذای بریان اشاره شده است؛ اما کارشناسان بر این‌ باور هستند که بریان فعلی اصفهان، با بریان متون تاریخی ادبیات متفاوت است. بریان اصفهان حدود ۴۰۰ سال قدمت دارد و جهانگردان زیادی در طول این ۴۰۰ سال در خاطرات و سفرنامه‌های خود، از بریان یاد کرده‌اند.

طبق رساله‌های آشپزی که از چندصد سال پیش به‌جا مانده‌اند، بسیاری از افراد در گذشته بریان را همراه با برنج طبخ می‌کردند؛ علاوه‌بر‌این، نوع حرارت‌دهی و پخت گوشت نیز متفاوت بود؛ اما بعد از سال‌ها، این غذا به‌شیوه کنونی درآمده و تقریبا از اواسط دوران قاجار، تغییرات چندانی در محتویات و شیوه پخت آن صورت نگرفته‌ است.

بریان امروزی نوعی غذای لذیذ است که به‌خاطر چربی فراوانی که دارد فقط به‌عنوان نهار مصرف می‌شود. آشپزان گوشت جدا‌‌نشده از استخوان را به‌همراه ادویه‌های مختلف نیم‌پز کرده و بعد از این‌که به اندازه کافی نرم شد، آن را از استخوان جدا می‌کنند. گوشتی که جدا شده است همراه با چربی خود چرخ شده و سپس روی یک سینی مخصوص که کف آن روغن داغ قرار دارد سرخ می‌شود. بعد از این‌که گوشت آماده شد، میان نان سنگک گذاشته شده و به‌همراه سبزی، پیاز، آب‌لیمو و... میل می‌شود.

بهترین بریانی‌ها

بعد از شرکت در پیش فروش بلیط قطار و برنامه‌ریزی برای سفر به اصفهان، پیشنهاد می‌کنیم که با بهترین بریانی‌ها نیز آشنا باشید تا بتوانید ورژنی اصیل از این غذا را تست کنید. بهترین بریانی‌های اصفهان را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

بریانی اعظم

بریانی اعظم یکی از معروف‌ترین بریانی‌های اصفهان است. این بریانی نزدیک به ۱۰۰ سال است که مشغول به‌کار بوده و مدیریت آن بین نسل‌های مختلف یک خانواده دست‌به‌دست شده است. بسیاری از اصفهانی‌ها، بریانی اعظم را بهترین بریانی اصفهان می‌دانند؛ چراکه در کنار کیفیت خوب گوشت، مخلفات بسیاری ازجمله گردو نیز برای سرو بریان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بریانی اعظم امروزه چهار شعبه در سراسر اصفهان دارد که می‌توانید به هرکدام از این شعبه‌ها مراجعه کرده و این غذای بی‌نظیر را تست کنید. اولین شعبه بریانی اعظم، در میدان امام حسین (دروازه دولت) و ابتدای خیابان چهارباغ پایین واقع شده است و دومین شعبه آن، کنار اداره پست و در خیابان مسجد سید مشغول به کار است. سومین و چهارمین شعبه‌ها نیز به‌ترتیب در خیابان‌های کمال اسماعیل و چهارباغ بالا قرار دارند.

بریانی حاج محمود شفاعت

بریانی حاج محمود شفاعت یکی دیگر از بریانی‌های معروفی است که با خرید بلیط قطار اصفهان تهران و سفر به این شهر می‌توانید غذای آن را تست کنید. این بریانی از سال ۱۲۸۴ تاکنون مشغول به‌کار بوده و یکی از باسابقه‌ترین بریانی‌های شهر به‌حساب می‌آید. نکته جذاب دیگری که در مورد بریانی حاج محمود وجود دارد، این است که در بافت قدیمی و کنار بازار سنتی اصفهان واقع شده است.

بریان‌های حاج محمود در ظروف سنتی سرو می‌شوند و سعی شده است که محیط بریانی نیز در کنار بازسازی‌های متعدد، هویت خود را حفظ کرده و فضای سنتی دهه‌های پیشین را داشته باشد. تمامی مواد اولیه، بالاترین کیفیت ممکن را دارند و می‌توانید باخیالی راحت، بریان خود را نوش‌جان کنید. برای رفتن به بریانی حاج محمود شفاعت، می‌توانید به میدان امام‌علی (میدان کهنه یا سبزه‌میدان) رفته و در‌حوالی میدان (ضلع مجاور خیابان عبدالرزاق)، این بریانی را پیدا کنید.

بریانی شاد

بعد از این‌که در پیش فروش قطار، بلیط‌تان را تهیه کرده و به اصفهان سفر کردید، می‌توانید به بریانی شاد رفته و از غذاهای بی‌نظیر این بریانی لذت ببرید. هنگامی که به جستجوی اینترنتی درمورد بریانی شاد بپردازید، متوجه خواهید شد که اغلب گردشگران از این بریانی رضایت بالایی داشته‌اند. نکته قابل‌توجهی که درمورد بریانی شاد وجود دارد، این است که باوجود سابقه کم‌تر آن نسبت به بریانی‌های دیگر، همواره یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود.

گاهی اوقات (به‌خصوص در روزهای تعطیل) به‌خاطر سفارش‌های زیاد ممکن است مجبور باشید تا کمی بیشتر از حالت عادی برای آماده‌شدن سفارش‌تان صبر کنید؛ اما کیفیت غذا، قطعا ارزش صبر‌کردن را خواهد داشت. بریانی شاد حوالی میدان امام‌حسین (دروازه دولت) و در ابتدای خیابان طالقانی واقع شده است. این منطقه از شهر معمولا با مشکلات ترافیکی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، پیشنهاد می‌کنیم اگر با خودروی شخصی قصد رفتن به آنجا را دارید، آن را در خیابان آذر یا شمس‌آبادی پارک کرده و پیاده به‌سمت بریانی بروید.

بهترین روش برای سفر به اصفهان

امروزه باتوجه‌به پیشرفت سیستم‌های حمل‌ونقل، راه‌های زیادی نیز برای سفر به اصفهان وجود دارند که هر یک از آن‌ها، دارای مزایا و معایب به‌خصوصی هستند. اگر بخواهیم از بین تمامی روش‌های حمل‌ونقل، یکی از آن‌ها را به‌عنوان بهترین روش انتخاب کنیم، قطعا سفر به‌وسیله قطار را انتخاب خواهیم کرد. قطارهایی که امروزه در خطوط ریلی ایران رفت‌وآمد می‌کنند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و تمامی امکانات و خدمات موردنیاز را برای داشتن سفری لذت‌بخش در اختیار مسافران قرار داده‌اند؛ علاوه‌براین، برگزاری جشنواره‌های پیش فروش بلیط قطار، سبب شده است تا مسافران بتوانند از چند هفته زودتر بلیط موردنظرشان را تهیه کرده و با مشکلاتی همچون اتمام ظرفیت روبه‌رو نشوند.

سریع‌ترین روش برای تهیه بلیط و آغاز سفر

احتمالا شما هم بسیاری از کارهای روزمره‌تان را از‌طریق اینترنت انجام می‌دهید. تحولی که اینترنت پدید آورده است، صنعت گردشگری را نیز تحت تأثیر قرار داده و امروزه بسیاری از خدمات مرتبط با این حوزه به‌صورت آنلاین ارائه می‌شوند؛ از پیش فروش قطار گرفته، تا رزرو هتل. سوالی که در این میان به‌وجود می‌آید، این است که کدام‌یک از وب‌سایت‌های فعال در زمینه گردشگری از اعتبار بالاتری برخوردارند و خدمات بهتری را ارائه می‌دهند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که برای تجربه سفری به‌یادماندنی، بهتر است تا تمامی ملزومات سفر‌تان را از‌طریق فلای تودی تهیه کنید.

فلای تودی یکی از معتبرترین آژانس‌های مسافرتی آنلاین کشور است که همواره در تلاش بوده تا بهترین خدمات ممکن را به کاربران خود ارائه دهد. امروزه در کنار قابلیت خرید بلیط قطار اصفهان تهران یا هریک از مسیرهای ریلی دیگر، این فرصت فراهم شده است تا گردشگران بتوانند نسبت به خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، تهیه بیمه مسافرتی و ... نیز اقدام کنند؛ درواقع، گستره خدمات فلای تودی به‌حدی است که برای داشتن سفری خاطره‌انگیز، به هیچ‌چیز غیر از وب‌سایت این مجموعه نیاز نخواهید داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان