طرز تهیه ایمام بایلدی غذای ترکیه خوشمزه با بادمجان

برای داشتن یک غذای ترکی متنوع می‌توانید در این بخش با طرز تهیه ایمام بایلدی آشنا شوید این غذای ویژه را می‌توانید با یک رسپی عالی تهیه کنید

طرز تهیه ایمام بایلدی غذای ترکیه خوشمزه با بادمجان

برای داشتن یک غذای متنوع با استفاده از بادمجان می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه ایمام بایلدی که یک بادمجان شکم پر ترکی است آشنا شوید. این غذا یک غذای متنوع است.


اگر از علاقه‌ مندان به غذا های متنوع خانگی هستید، می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه بادمجان پارمسان و بادمجان حصیری آشنا شوید. این غذاها دستور ساده ای داشته و تهیه می کنید.

نحوه تهیه ایمام بایلدی

مواد اولیه:

  • بادمجان: 6 عدد
  • سیر: 3 حبه
  • گوجه فرنگی: 6 عدد
  • پیاز نگینی: 1 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه: 1 عدد
  • پودر زیره: 1 قاشق چای خوری
  • جعفری خرد شده: 3 قاشق غذاخوری
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • روغن زیتون: به میزان لازم
  • آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه ایمام بایلدی:

بادمجان‌ ها را به صورت راه راه برش بزنید. شما می‌ توانید بادمجان‌ ها را با استفاده از پوست برش زده و یا در صورت دلخواه می‌ توان آنها را بدون پوست تهیه کنید. حتماً قسمت کلاهک بادمجان رو نگه دارید.

رسپی ایمام بایلدی ترکی

بادمجان‌ ها رو به مدت نیم ساعت درون آب نمک قرار دهید. بعد از اینکه تلخی بادمجان گرفته شد، باید بادمجان‌ ها را آبکش کرده و کمی با دستمال خشک کنید. درون مقداری روغن سرخ کرده و توجه کنید که بادمجان‌ ها خیلی نرم نشود.

پیاز ها را به صورت نگینی برش زده و درون ماهیتابه سرخ کنید. مقدار روغن زیتون اضافه کرده و بعد از اینکه پیاز ها شیشه‌ ای شد به آن سیر را اضافه کنید. مقدار ادویه فلفل، نمک و زردچوبه نیز به مواد اضافه نمایید. در این بخش می‌ توانید فلفل دلمه‌ ای را برش زد و با پیاز تفت دهید.

حالا باید گوجه فرنگی را شسته و رنده نمایید. گوجه خرد شده را نیز در ماهیتابه ریخته و کمی تفت دهید. بهتر است تا درب تابه را قرار داده تا گوجه به خوبی جا افتاده شود. حالا کمی رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

طرز تهیه ایمام بایلدی

در این مرحله از طرز تهیه ایمام بایلدی جعفری‌ ها را ساطوری کرده و روی مواد بریزید. بادمجان‌ ها را که خالی کردید و سرخ کردید با استفاده از مواد پر کنید. بادمجان‌ های شکم پر را درون سینی فر قرار داده و روی آن را با جعفری یا فلفل دلمه‌ ای نگینی شده تزیین کنید.

در دمای 190 درجه سانتیگراد قرار دهید. و مواد را درون آن گذاشته تا طلایی شود. نکات مهم در تهیه این بادمجان شکم پر طبخ بادمجان می‌ باشد که ابتدا باید درون روغن کمی سرخ شود و بعد درون فر بگذارید.

اگر می‌خواهید ترکیب یک بادمجان شکم پر خوشمزه را داشته باشید از مقداری پنیر پیتزا نیز بر روی مواد استفاده کنید. شما می‌ توانید مقدار قارچ نگینی شده را نیز با مواد تفت دهید و بعد بادمجان را پر کنید. غذای ترکی را می‌ توانیم برای میان وعده‌ های مختلف تهیه کرده و لذت ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان