هزینه زندگی در ایران و ترکیه؛ کدام کشور برای شما مناسب است؟

دلیل شما برای مهاجرت به ترکیه چیست؟ آیا نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی این کشور شما را به خودش جلب کرده یا به دنبال زندگی در یک اقتصاد آزاد در نزدیکی کشور خودتان هستید؟

بدون اطلاع از هزینه‌ زندگی در ترکیه، نباید برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید و ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با مقایسه دقیق هزینه زندگی در ایران و ترکیه، بهترین تصمیم را برای آینده زندگی‌تان بگیرید. گرچه ترکیه یکی از پرتقاضاترین مقصدهای مهاجرتی ایرانیان است، به طوری که در حال حاضر بیش از صدهزار ایرانی در خاک این کشور زندگی می‌کنند، اما این مسئله نباید باعث شود که چشم‌تان را روی مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان ببندید و بدون برنامه برای مهاجرت اقدام کنید، یک مهاجرت هوشمندانه؛ مهاجرتی ست که از راه کاملا قانونی و با سنجیدن تمام جوانب انجام شود به همین دلیل است که ما در این مقاله ضمن مقایسه هزینه زندگی در ایران و ترکیه، تمام اطلاعاتی که باید برای شهروندی ترکیه بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

مقایسه هزینه‌های زندگی در ترکیه و ایران؟ کدام کشور برای زندگی بهتر است؟

مزایای زندگی در ترکیه

دلیل شما برای مهاجرت به ترکیه چیست؟ آیا نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی این کشور شما را به خودش جلب کرده یا به دنبال زندگی در یک اقتصاد آزاد در نزدیکی کشور خودتان هستید؟ کشور ترکیه به عنوان یکی از مقاصد مهاجرپذیر دنیا، تلاش کرده تا از هر نظر به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای متقاضیان به حساب بیاید. از جمله این مزایا می‌توان به:

  • هزینه پایین زندگی نسبت به سایر کشورها
  • راه‌های مختلف برای دریافت پاسپورت ترکیه
  • گسترش کسب‌وکار و همکاری با شرکای بین‌المللی
  • امکان ادامه تحصیل
  • شرایط آب‌وهوایی ایده‌آل
  • سیستم حمل‌و نقل پیشرفته

یکی از مزایای کشور ترکیه، ارائه راه‌های مختلف برای دریافت پاسپورت این کشور است. قبل از انتخاب روش مناسب برای دریافت پاسپورت، حتما باید با وکلای متخصص مشورت کنید، چرا که دریافت پاسپورت قوانین پیچیده‌ای دارد که تسلط به آنها برای شما ممکن نیست و مشورت نکردن با متخصصین این حوزه به قیمت از دست رفتن زمان و سرمایه شما تمام خواهدشد، پس مراقب باشید که این مزیت ترکیه، برای شما تبدیل به چالش نشود.

در ادامه بیشتر به مشکلات زندگی در ترکیه می‌پردازیم.

مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان

اگر می‌خواهید شما هم از آن دسته از مهاجرین ایرانی نباشید که بدون شناخت کافی وارد ترکیه شدند و در نهایت سرمایه و عمرشان را بر باد رفته دیدند، حتما پیش از سفر به این کشور، نسبت به مشکلات زندگی ایرانیان در ترکیه اطلاعات کافی را کسب کنید. به این ترتیب شما خودتان را دربرابر خطرات آینده، بیمه کرده‌اید.

عدم آشنایی با قوانین ترکیه

این مسئه علل خصوص در زمان دریافت پاسپورت ترکیه می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه شما شود. آشنایی با قوانین خرید ملک، قوانین کار و حتی سایر چهارچوب‌هایی که برای یک زندگی امن در ترکیه باید رعایت کنید، تضمین مهاجرت امن شما خواهدبود.

تورم بالا

یکی از مهم‌ترین مسائلی که قبل از زندگی در ترکیه باید درنظر بگیرید، نرخ تورم بالای این کشور است. به نظر می‌رسد این مشکل در سال‌های آینده هم ادامه داشته‌باشد و اگر قصد زندگی یا کار در ترکیه را دارید، باید بدانید که هزینه‌ زندگی در ترکیه به طور سالانه رشد چشم‌گیری خواهدکرد.

افتادن به دام کلاه‌برداران

وعده خرید ملک در ترکیه یکی از دام‌های جذاب شیادان برای سرمایه شماست که یک لحظه غفلت می‌تواند به قیمت از دست رفتن بخش عمده‌ای از سرمایه شما تمام شود.

شما باید بدانید که با خرید هر ملکی در ترکیه نمی‌توانید اقامت این کشور را به دست بیاورید. به عنوان مثال یکی از موارد اصلی که باید مدنظر قرار دهید ارزش و سابقه ملک است، ملک باید حتما از یک ترک خریداری شود و پیش از آن برای دریافت تابعیت به فروش گذاشته‌ نشده‌باشد.

همانطور که می‌‌بینید، پارامترهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که ضرورت مشورت با افراد متخصص را بیش از پیش نشان می‌دهد.

بهترین راه خرید ملک در ترکیه کدام است؟

مقایسه هزینه‌های زندگی در ایران و ترکیه

قبل از مقایسه هزینه‌ها باید بدانید که این مقایسه از شهری به شهر دیگر متفاوت است و ارزیابی انجام شده برحسب میانگین قیمت‌ها می‌باشد.

مسئله مهم بعدی که باید در نظر بگیرید این است که مردم ترکیه بیشتر در طبقه متوسط رو به بالا قرار می‌گیرند که این مسئله هزینه‌های نسبتا بالای زندگی در این کشور است، با این حال در برخی از پارامترها، هزینه زندگی در ترکیه پایین‌تر از ایران است.

مقایسه هزینه خرید ملک در ترکیه و ایران

قیمت هر متر خانه در شهر استانبول ترکیه بین ۴ هزار تا ۷ هزار لیر، معادل ۱۳ الی ۲۳ میلیون تومان می‌باشد. در حالی که این قیمت در شهر تهران بسیار بیشتر و معادل ۸۰ میلیون تومان برای هر متر می‌باشد.

هزینه حمل‌ونقل در کشور ترکیه بیشتر از ایران است. هر لیتر بنزین در این کشور معادل ۳۲ لیر یا ۵۷ هزار تومان می‌باشد.

قیمت یک خودروی معمولی در ترکیه(تویوتا یاریس کراس) از ۲۵۰ هزار لیر، معادل ۴۵۰ میلیون تومان شروع می‌شود در حالی که این قیمت برای خودروی پراید در ایران معادل ۳۵۲ میلیون تومان می‌باشد.

میانگین حقوق در ترکیه معادل ۷ هزار لیر(۴۰۵ دلار) می‌باشد. این پارامتر برای ایران معادل ۱۵ میلیون تومان(۲۸۸ دلار) می‌باشد.

هزینه صرف یک وعده غذا در رستوران‌های معمولی ترکیه ۵۰ لیر، معادل ۹۰ هزار تومان می‌باشد. در حالی که این قیمت برای رستوران لوکس بین ۵۰۰ تا ۱۲ هزار لیر، معادل ۹۰۰ هزار تومان الی ۲۱ میلیون تومان می‌باشد.

به طور کل می‌توان گفت که هزینه زندگی در ترکیه کمی پایین‌تر از ایران است و در حالی که وضعیت درآمدی در آن کشور شرایط مطلوب‌تری نسبت به ایران دارد.

بهترین روش اخد پاسپورت ترکیه

آیا می‌دانستید که شما هم می‌توانید با همراهی بزرگ‌ترین گروه حقوقی مهاجرتی خاورمیانه که دارای شعبه فعال در خاک ترکیه نیز می‌باشد، اقامت این کشور را دریافت کنید؟

گروه حقوقی بیات با بیش از سه دهه تجربه و بیش از یازده شعبه فعال در سراسر دنیا به عنوان امن‌ترین راه ممکن برای دریافت شهروندی ترکیه به شمار می‌رود. با گروه حقوقی بیات می‌توانید از مشاوره رایگان خرید ملک در ترکیه بهره‌مند شوید و در زمان خرید، با حضور وکلای متخصص اطمینان حاصل کنید که ملک خریداری شده از هر حیث واجد شرایط دریافت تابعیت ترکیه می‌باشد، پس از دریافت تابعیت نیز خدمات گروه حقوقی بیات ادامه خواهد‌داشت و شما می‌توانید تمام کارهای حقوقی خود را از راه کاملا قانونی و از طریق این گروه انجام دهید.

هزینه زندگی در ترکیه سال 2024

سوالات متداول

آیا ترکیه مقصد مناسبی برای مهاجرت است؟

این مسئله به طور کامل به شما بستگی دارد. مهاجرت به ترکیه مزایای بسیار زیادی را پیش‌روی شما قرار می‌دهد و می‌تواند یک راه آسان و نسبتا کم‌هزینه برای ورود به چرخه اقتصاد جهانی و تجربه یک زندگی آرام باشد.

بهترین راه دریافت تابعیت ترکیه کدام است؟

بهترین راه دریافت تابعیت ترکیه، خرید ملکی در این کشور است که پتانسیل لازم برای دریافت تابعیت را داراست.

به طور کلی هزینه زندگی در ایران کمتر است یا ترکیه؟

در یک مقایسه کلی متوسط هزینه زندگی در ترکیه ۶۵۰ دلار و زندگی در ایران، ۶۵۷ دلار است.

چطور به دام کلاه‌برداران فروش ملک در ترکیه نیفتیم؟

بزرگ‌ترین گروه حقوقی مهاجرتی خاورمیانه از سرمایه شما در برابر کلاه‌برداران محافظت خواهدکرد. با همکاری وکلای متخصص گروه حقوقی بیات خیال شما از خرید ملک و دریافت تابعیت ترکیه آسوده خواهد بود. همین‌طور شما می‌توانید از خدمات پس از دریافت تابعیت این گروه بهره‌مند شوید.

هزینه خرید ملک در ترکیه چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟

دولت ترکیه به طور رسمی خبر افزایش هزینه دریافت تابعیت از طریق خرید ملک را اعلام کرده‌است. شما می‌توانید هم‌اکنون و با هزینه سابق برای خرید ملک در ترکیه اقدام کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان