طرز تهیه آش گندم زنجان خوشمزه با روش سنتی

هر آش خواص مخصوص به خود را دارد که آش گندم زنجان هم همینطور می باشد. در تهیه این آش از مواد اولیه های بسیار مفیدی مانند عدس، گندم و نخود استفاده می شود که شما با تهیه این آش می توانید از خواص آش گندم زنجان بهرمند شوبد.

طرز تهیه آش گندم زنجان خوشمزه با روش سنتی

آش یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی می باشد که با روش های مختلفی تهیه می شود. آش گندم زنجان مقوی و خوشمزه یکی از آش های سنتی زنجان می باشد که به راحتی آماده می شود. این آش خوش طعم را در وعده های شام و ناهار سرو می کنند. طرز تهیه آش گندم زنجان با روشی ساده و طعمی عالی در این مطلب قرار گرفته شده .

آش اوماج، آش آلبالو و آش کدو حلوایی سه نوع دیگر از انواع آش متفاوت می باشند که به راحتی و با دستور تهیه ای ساده تهیه می گردنند. با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده کلیک نمایید. آش گندم زنجان آشی بسیار مقوی بوده که تمامی مواد های اولیه این آش خواص به خصوصی دارند. با تهیه این آش می توان از تمامی خواص های خوب بهرمند شد.

آش گندم زنجان خوشمزه

مواد لازم

  • پیاز 5 عدد
  • اسفناج 2 کیلوگرم
  • گندم 250 گرم
  • نخود، عدس، لوبیا قرمز 500 گرم
  • روغن 200 گرم
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم

آش گندم زنجان مفید و مقوی

طرز تهیه آش زنجان مقوی و خوشمزه

ابتدا برای تهیه آش لوبیا، عدس و نخود را هر کدام جدا گانه خیس کنید به مدت 12 ساعت که بهتر است این کار را از شب قبل انجام دهید تا زمان داشته باشید. پس از گذشت 12 ساعت می توان به سراغ تهیه آش رفت. در ادامه پیاز را پوست کرده و به صورت نگینی خرد کنید. در قابلمه ای مناسب روغن بریزید، روی حرارت بگذارید و پیاز های خرد شده را بی افزایید.

پیاز ها را تا حدی که به خوبی تفت داده و طلایی رنگ شوند هم بزنید. در ادامه حبوبات از جمله عدس، لوبیا و نخود را به همراه گندم به قابلمه اضافه کنید. حالا مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی زردچوبه از بین برود. مقداری نمک و فلفل هم بی افزایید. مقدار مورد نظر آب درون آش بریزید و آش را مداوم در حین پخت هم بزنید تا آش ته نگیرد.

طرز تهیه آش گندم زنجان خوشمزه

برای پخت این آش مقوی مدت زمانی حدود 2 و نیم الی 3 ساعت و یا حتی بیشتر نیاز است. پس از گذشت این مدت زمان اگر دیدید آش به خوبی جا افتاده و پخته شده آش را سرو کنید. در غیر این صورت بگذارید تا کمی دیگر بپزد و سپس سرو کنید. برای تزئین می توان از پیاز تفت داده شده و یا سیر داغ استفاده کرد. نوش جان.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان