طرز تهیه آچما سیب زمینی خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه آچما سیب زمینی که یک نان خانگی فوق العاده خوشمزه است را می توانید در این بخش با ما تجربه کنید. این نان طعم و مزه ای عالی دارد.

طرز تهیه آچما سیب زمینی خوشمزه و لذیذ

شما علاقه مندان به آشپزی می‌  توانید در این بخش با طرز تهیه آچمای سیب زمینی آشنا شوید. این نوع نان ویژه را می‌ توانید در کنار غذا سرو کنید. این نان طعم فوق العاده ای دارد.

 

برای داشتن انواعی از نان‌ های خانگی خوشمزه شما می‌ توانید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه نان کندو و نان حبابی با طعم های مختلف را در این بخش مطالعه کنید.

مواد اولیه:

  • شیر ولرم: 1 لیوان
  • پودر خمیر مایه: 1 قاشق مرباخوری
  • روغن مایع: نصف لیوان
  • آرد: 3 و نیم لیوان
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1 قاشق چای خوری
  • سفید تخم مرغ: 1 عدد

مواد میانی:

  • نمک: 1 قاشق مرباخوری
  • فلفل سبز: 1 عدد
  • فلفل قرمز: 1 قاشق چای خوری
  • روغن مایع: 4 قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی: 2 عدد

طرز پخت آچما

طرز تهیه آچما سیب زمینی:

برای تهیه این قضیه فوق العاده ابتدا باید خمیر را تهیه کنید. شیر ولرم را که در دمای محیط قرار دارد با مقداری نمک شکر ترکیب کرده حالا در چند مرحله آرد الک شده را به آن اضافه نمایید. در ادامه سفیده تخم مرغ را جدا کرده و به مواد اضافه کنید. در نهایت نیز مقداری روغن مایع افزوده و مواد را ترکیب کرده تا خمیری لطیف به دست بیاید.

این خمیر نباید به دست بچسبد. در صورتی که خمیر شما چسبناک باشد، می‌ توانید مقدار بیشتری آرد با آن اضافه کنید. این کار را در چند مرحله انجام دهید تا خمیر شما ناگهانی سفت نشود. در صورتی که احساس می‌ کنید، خمیر شما کمی سفت است، می‌ توانید به آن مقداری شیر اضافه نمایید و مجدد خمیر را جمع کرده تا خمیر دلخواه شما به دست بیاید.

مراحل تهیه آچمای سیب زمینی

خمیر را به خوبی ورز دهید تا هوای آن خارج شود. به مدت 30 تا 40 دقیقه به خمیر استراحت دهید. خمیر عمل آمده را باید روی کاغذ روغنی باز نمایید و به اندازه سینی آن را برش بزنید.

شما می‌ توانید از قالب دلخواه خود برای پهن کردن این خمیر استفاده نمایید. ما به شما سینی فر را پیشنهاد می‌ کنیم. در مدت زمانی که خمیر را در مرحله استراحت قرار داده‌اید، می‌ توانید مواد میانی را تهیه نمایید. سیب زمینی‌ ها را شسته و درون آب قرار دهید و روی حرارت بگذارید تا آب پز شود.

سیب زمینی‌ها را پوست کنده و له کنید. کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. کره را به خمیر اضافه کرده و مجدد ورز دهید تا پف اضافی آن خارج شود. مقداری هم نمک به آن اضافه کنید. در این بخش باید خمیر را به چانه‌های هم اندازه تقسیم کنید.

طرز تهیه آچمای سیب زمینی خانگی

در این مرحله از طرز تهیه آچمای سیب زمینی باید خمیر را باز کرده و مقداری از مواد سیب زمینی درون آن بریزید و رول کنید. این کار را می‌ توانید به شیوه‌های دلخواه انجام دهید. همانطور که در بالا اشاره شد.

می‌ توانید خمیر را در کف سینی پهن کرده و بعد روی آن مواد سیب زمینی را بریزید. بعد از اینکه مواد را پر کردید، دستمالی روی خمیرها انداخته و کمی استراحت دهید. در نهایت آنها را با چنگال سوراخ کرده و کمی از زرده تخم مرغ روی آن رومال کنید.

فر را در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار داده و سینی را به مدت 25 دقیقه درون فر بگذارید تا مواد طلایی شود حالا نان شما آماده است و می‌ توانید نوش جان کنید. این نوع نان در وعده های مختلف استفاده می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان