طرز تهیه پیده تخم مرغ غذای ساده و محبوب ترکیه ای

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه پیده تخم مرغ ویژه آشنا شوید. این پیده طعم فوق العاده ای داشته که با نحوه آن آشنا خواهید شد.

طرز تهیه پیده تخم مرغ غذای ساده و محبوب ترکیه ای

یکی از انواع غذا های محبوب ترکیه‌ ای پیده بوده که شما می‌ توانید در این بخش با دستور آن آشنا شوید. طرز تهیه پیده تخم مرغ با یک رسپی ساده در این بخش قرار داده شده است.

برای تهیه انواع غذاهای جدید می‌ توانید، همراه ما باشید. طرز تهیه تخم مرغ کاسه ای و تخم مرغ شکم پر با چند دستور ساده و کاربردی را می توانید در لینک مطالعه کنید. این رسپی ها کاربردی هستند.

طرز تهیه پیده تخم مرغ

مواد اولیه:

  • آرد: 300 گرم
  • روغن مایع: 200 گرم
  • شکر: 1 قاشق غذاخوری
  • خمیر مایه فوری: 1 قاشق غذاخوری
  • شیر: 150 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد

طرز تهیه پیده تخم مرغ:

برای تهیه این پیده ویژه و خوشمزه می‌ توانید در این بخش همراه ما باشید. ابتدا باید شیر را گرم کرده به همراه مقداری شکر و خمیر مایع ترکیب کنید. 10 دقیقه مواد را استراحت دهید و بعد درون کاسه‌ای با تخم مرغ‌ ها ترکیب کنید.

دستور پخت پیده تخم مرغ

تخم مرغ‌ ها را درون کاسه شکسته و با چنگال هم بزنید. یک قاشق از مواد را برداشته و برای رومال استفاده کنید. تخم مرغ روغن و شیر را با یکدیگر ترکیب کرده خمیر مایه را نیز اضافه کنید.

آرد را تا زمانی به مواد اضافه کرده که چسبناکی آن از بین برود. 10 دقیقه مواد را ورز دهید تا ترکیب یک دست داشته باشید. خمیر درون کاسه‌ ای که چرب کرده‌اید ریخته و روی آن را یک سلفون بپیچید.

خمیر و در محیط گرم قرار دهید. بعد از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، بعد از یک ساعت آن را مجدد ورزید تا هوای اضافی آن خارج شود. مقداری از مواد را برداشته و هر یک را به شکل قاشق درست کنید و کف سینی چرب شده بچینید.

در این مرحله از طرز تهیه پیده تخم مرغ باید روی مواد سینی را یک پارچه بگذارید. بعد از اینکه مواد استراحت کرد، باید آن را با مواد دلخواه خود پر کنید. این قاشق‌ها را می‌ توانیم در کنار شیر نیز سرو نمایید.

رسپی پیده تخم مرغ

برای طلایی شدن روی این بیسکویت‌ ها می‌ توانید از رومال تخم مرغ و کمی زعفران هم استفاده کنید. سینی را در دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید. شما می‌ توانید با شکلات تخم مرغ یا هر ماده دیگری این مواد را پر کنید.

همانطور که می‌ دانید این پیله‌ ها با فیلینگ تخم مرغ تهیه می‌ شود. پس خمیر ها را که کف سینی پهن کردیم با استفاده از یک چاقو میان آن را برش دهید و کمی گود کنید. تخم مرغ را درون آن شکسته و درون فر بگذارید. این نوع نان خوشمزه بیسکویتی را می‌ توانیم برای وعده صبحانه عصرانه و شام تهیه کرده و نوش جان کنید.

شما می‌ توانید از سوسیس‌های خرد شده برای روی تخم مرغ‌ ها نیز استفاده نمایید. برای داشتن این پیده فوق العاده می‌توانید از پنیر پیتزا استفاده کنید. استفاده از سبزی‌ های خرد شده و معطر برای روی این گزینه مناسبی است. این غذای ترکی متفاوت طعم فوق العاده‌ای داشته و می‌توانید در کنار انواع سس سرو کنید. این تخم مرغ مقوی بوده و برای وعده های مختلف کودان گزینه مناسبی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان